شاید تابحال با کلمه کمپین برخورده باشین ولی اطلاعات زیادی ازش ندونید اکثر افراد منظور از کمپین را واضح نمیدونند و خوب همیشه براشون سوال بوده منظور از کمپین تبلیغاتی چیه؟! بیایم باهم جواب این سوال رو بدیم که کمپین تبلیغاتی چیه و چجوری یک کمپین موفق داشته باشیم؟!!

کمپین تبلیغاتی یعنی از طریق کانال های مختلف برندتون رو معرفی کنید!! حالا اینکه این کمپین از چه کانالی و چگونه اجرا شود به نکات مهمی وابسته است که در ادامه بهشون می پردازیم.

چرا به کمپین تبلیغاتی نیاز داریم؟

 

برای رسیدن به سه هدف اصلی:

  • آگاه کردن کاربران نسبت به برند خود
  • متقاعد کردن آنها به خرید از برند خود
  • فراهم کردن شرایطی که محصولات برند خود را در دسترس کاربران هدف قرار دهیم.

 

حال بیشتر به بحث کمپین های تبلیغاتی بپردازیم اینکه چگونه یک کمپین موفق بسازیم؟

برای جواب این سوال شما به چند اصل مهم نیاز دارید:

 

کمپین تبلیغاتی

 

درباره جامعه هدف خود تحقیق کنید:

  • چه کسانی هستند و در چه رنج سنی
  • از چه ابزارهایی استفاده می کنند
  • بیشتر در چه حوضه ای فعالیت دارند
  • نیازهای آنها از برند شما چیست
  • سنتی گرا هستند یا مدرن گرا ( خودمونی تر یعنی بیشتر وقتشون تو فضای مجازی میگذرونن یا دنیای واقعی)

 

کمپین تبلیغاتی

تعیین بودجه:

بعد ازتحقیق کامل درباره جامعه هدف خود باید بودجه مورد نیاز برای این کمپین را مشخص کنید یکی از مهم ترین بخش های تشکیل کمپین تعیین کردن بودجه مورد نیاز است زیرا هزینه تبلیغات به شدت بالاست و شما باید براساس هدف خود بودجه ای به صرفه تعیین کنید.

 

کمپین تبلیغاتی

 

مشخص کردن رسانه مناسب

شما با داشتن اطلاعات کامل از مخاطبین خود و هدف از کمپین می توانید تشخیص دهید که چه کمپینی برای برند شما مناسب است به طور مثال اگر بیشتر کاربران شما در دنیای واقعی سیر می کنند بهتر است از بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر یا ایجاد کمپین مردمی استفاده کنید. ولی زمانی هست که کاربران شما بیشتر در فضای مجازی سیر می کنند و کسب و کار شما نیز الکترونیک است پس باید در همان محیط، برند خود را معرفی کنید یعنی تبلیغات در سایت های پر بازدید از طریق بنر، تبلیغات نیتیو(همسان که بعدا مفصل دربارش حرف میزنیم) ریتارگتینگ و ایجاد کمپین در شبکه های اجتماعی و درگیر کردن مخاطبان در آن کمپین.

 

کمپین تبلیغاتی

 

برنامه ریزی برای نمایش تبلیغات

براساس شناخت کاربران خود باید زمان های مناسبی که کاربران بیشتر در دسترس هستند را انتخاب و بر همان اساس تبلیغات خود را نمایش دهید این زمانبندی برای صرفه جویی در هزینه های کمپین نکته حائز اهمیتی است.

 

کمپین تبلیغاتی

 

اجرای کمپین

بعد از گذاراندن تمام مراحل بالا شما می توانید یک کمپین موفق و با برنامه ریزی دقیق تشکیل دهید اگر همه اصولی که ذکر شد را رعایت کنید، شک نکنید که یک کمپین موفق را شروع خواهید کرد.

 

خلاصه ای از مقاله:

نتیجه میگیریم شما برای اینکه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشید، اول از همه باید درباره هدف از کمپین و کاربرانتون خوب تحقیق کنید، بعد از تحقیق کامل بودجه مورد نیاز برای اون کمپین رو تشخیص بدید و  در ادامه یک رسانه مناسب برای نمایش تبلیغاتتون (براساس هدف کمپین و شناخت کاربران) انتخاب کنید. اگر همه مراحل رو بدرستی انجام بدید شما صاحب یک کمپین تبلیغاتی موفق هستید که سود خیلی خوبی برای برندتون دربردارد.

 

نویسنده : مریم نجم آبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *